האם הדומיין שלך סמכותי?

סמכותיות של דומיין הוא נושא שרבים מרבים לעסוק בו, אבל הוא עדיין נחשב למעורפל יחסית ושוררת בתחום אי הבנה רבה. בעיקרון, הסמכותיות של אתר או של דומיין נמדדת לפי מספר פרמטרים עיקריים :

  • וותק הדומיין – עד כמה הדומיין וותיק? כלומר מהו הגיל שלו. אין הדבר אומר שדומיין וותיק יזכה אוטומטית לסמכותיות גבוהה יותר, אלא שיש לו פוטנציאל גבוה יותר להיות סמכותי בשילוב עם הפרמטרים האחרים.
  • כמה דומיינים סמכותיים אחרים מקשרים אל האתר שתחת הדומיין? – בעיקרון, ככל שיותר דומיינים סמכותיים אחרים מקשרים אל האתר, כך הוא נחשב לסמכותי יותר. סמכות דומיין היא חלק מכריע עבור תהליך של קידום אתרים בגוגל ולכן נשאף להגיע למצב שכמה שיותר אתרים סמכותיים מקשרים אלינו – בין אם על ידי יצירת תוכן מעולה ובין אם על ידי יצירת קשרים.
    יש להוסיף, כי חשוב שהאתרים שנמצאים תחת הדומיינים האלו יעסקו בנושאים בעלי זיקה גבוהה לזו של האתר תחת הדומיין, ולכן קישורים שנובעים מהחלפות קישורים סתמיות לא תורמים לסמכותיות של הדומיין או תורמים מעט מאוד. אז אם אתם רוצים להיות ראשונים בגוגל, אלו דברים שיש לקחת בחשבון. כמובן, שהתחרות משתנה מתחום לתחום ובעיקר מביטוי לביטוי – לכן זהו תהליך שיכול להמשך בין כמה חודשים לבין שנה ואף יותר.
  • הסמכותיות של הכותבים באתר – כמה אנשים כותבים באתר שתחתו נמצא הדומיין? האם הם נחשבים לברי סמכא  בתחום שלהם וכמה עוקבים יש להם ברשתות חברתיות? (אם כי הרשת היחידה שיש לגוגל אליה גישה מלאה היא כרגע גוגל פלוס והמעגלים שלה). כאן יכול להיות יתרון משמעותי לאתרים שיש להם יותר מכותב אחד כמו למשל אתרי חדשות או פורטלים המתמחים בנושאים מסוימים.
  • האיכות של התוכן תחת הדומיין – האם התוכן שתחת הדומיין הוא איכותי ולא נפגע מהעדכונים השונים של גוגל כגון עדכון פנדה? האם הוא מציג נקודת מבט חדשה שלא הוצגה קודם, או שהוא רק חוזר על רעיונות ועקרונות שמוצגים במאמרים אחרים ברשת? זוהי הסיבה שהדומיינים הסמכותיים ביותר מאגדים תחתיהם מאמרים ומדריכים ייחודים שזוכים לתגובות רבות המעשירות עוד את התוכן המקורי והופכות אותו לסמכותי יותר.

האם הדומיין שלכם סמכותי

סמכותיות דומיין על פי כלים כמו MAJESTIC ו – MOZ

MOZ היה האתר הראשון בתעשיית קידום האתרים שיצר מדד בשם Domain Authority (או בקיצור DA) המיוצג באמצעות מספר מ – 1 עד 100. מדובר במדד לוגריתמי ולכן קשה יותר להגיע לסמכותיות של 80 מסמכותיות של 70 מאשר מ – 20 ל – 30. מדד זה מתבסס בין היתר על סכמת הקישורים לאתר (מספר הקישורים והחוזק שלהם) ועל האמון שלו (עד כמה הוא מקושר מאתרים שגוגל נותן להם אמון גבוה כמו אתרים של אוניברסיטאות ואתרי ממשל).

בנקודה זו, חשוב להבהיר שלמרות שמו, ה – DA לא יכול להוות תחליף לבדיקה מקיפה של כל הפרמטרים שציינו קודם לכן, ומסיבה זו, הסתמכות עליו בלבד היא שגויה מיסודה אם רוצים לדעת מהי הסמכותיות האמתית של הדומיין שלכם. סמכות אשר נקבעת לרוב יחסית לאתרים אחרים ולא באמצעות מספרים מוחלטים.

ל – Majestic אין מדד הזהה ל – DA, אבל אפשר לראות מדדים אחרים לכל דומיין שמפנה לאתר שלנו. (מדד ה – Trust המזכיר את המדד המקביל של MOZ ומדד ה – Citation שגם הוא מסתמך על סכמת הקישורים לאתר).  בכל אופן, גם פה אי אפשר להסתמך רק על המדדים המספריים וחשוב לעשות בדיקה מקיפה יותר.

הקשר בין סמכותיות הדומיין לבין דירוגים בגוגל  ומהירות אינדוקס הדפים

בגדול, ככל שדומיין הוא סמכותי יותר, כך גם הדירוגים שלו על ביטויים תחרותיים יהיו גבוהים יותר, אך הדבר יהיה נכון בעיקר לביטויים שקשורים ישירות לנושא הראשי של האתר, ולכן יש יתרון לאתרים שבנויים כפורטלים בנושא מסוים. היוצאים מן הכלל הם אתרי חדשות כללים כמו למשל ynet שיכולים להתברג על ביטויים תחרותיים במגוון גדול יחסית של נושאים, ובלבד שיהיה להם מספיק ידע לתרום בכל נושא. (דוגמה היפותטית, אם יש להם מדור בישול, הוא צריך להתעדכן על בסיס קבוע כדי שיכול להשתבץ על ביטוי כמו “מתכונים”).

מכך אפשר להבין שדומיין סמכותי לא ידורג אוטומטית על כל ביטוי שמופיע בו ולכן אם רוצים “לתפוס” ביטוי תחרותי כלשהו, רצוי לבנות לו אגף נפרד ולא להסתפק במאמר אחד או שניים באתר.

בנוסף לכך, ככל שדומיין הוא יותר סמכותי, כך גם מהירות האינדוקס של הדפים בו תהיה גדולה יותר, ואם מבצעים בו עדכונים, הם יופיעו במהירות גדולה יותר בתוצאות החיפוש.

קניית דומיין יד שניה - דניאל זריהן

 קניית דומיין סמכותי יד שנייה

כאשר קונים דומיין סמכותי מיד שניה, יש לדעת כי אמנם יש השפעה למספר הקישורים שנכנסים לדומיין (נתונים הקבועים מראש), אבל אם לא בונים את האתר שנמצא על הדומיין בצורה איכותית גם מבחינות אחרות, כפי שפירטנו בחלק הראשון, הוא עשוי לאבד חלק גדול מן הסמכותיות שלו.

חשוב להגיד שקישורים הם אמנם חלק חשוב מאד בתהליך הקידום, אבל הם ממש לא הגורם היחיד. ישנם פרמטרים רבים נוספים המשפיעים על התוצאות בגוגל. לקריאה נוספת:

  • אופטימיזציה לאתרים
  • כתיבת בלוג

צרו עימנו קשר לקידום האתר שלכם בגוגל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *