מונחי יסוד בשיווק הדיגיטלי

מושג פירוש
Web banner פורמט של פרסומת דיגיטלית שמוטמעת בדף אינטרנט. מחובר לאתר המפרסם/ מיני אתר שהוקם לצורך הקמפיין.Business/banner – media – consumer
Traffic כמות הדאטה שנשלחה והתקבלה ע”י המבקרים.
Impression חשיפה לכל הקלה. כשמודעה מתפרסמת זה נספר כ-impression.
CPM- cost per thousand impressions תשלום עבור כל אלף חשיפות.
PPC- pay per click תשלום עבור כל הקלקה.
CTR- click through rate אחוז המקליקים על פרסומת מתוך סך הנחשפים. כמה מתוך הנכנסים לאתר הקליקו- מס’ ההקלקות חלקי כמות הפעמים שהמודעה נצפתה/נחשפה.
Optimization פעילות שמאפשרת למקסם את ביצועי הקמפיין ע”י החלפת מסר/ מדיה.
Above the fold החלק העליון של דף הכניסה, היותר משמעותי מבחינת חשיפה.
SEM/SEO– search engine marketing/ optimization להיות בראש עמוד החיפוש ע”י תשלום (SEM) או ע”י רלוונטיות (SEO)
Advertorial פרסומת הכתובה בפורמט של דעה.
Google analytics שירות חינם של גוגל המספק נתונים סטטיסטיים על המבקרים באתר.
Keywords (àSCM) מפרסמים קונים מילים רלוונטיות כדי לקבל מיקום גבוה ברשימת החיפוש.
Bid סכום הכסף שמוכנים לשלם עבור כל הקלקה שמובילה מגוגל לאתר.
B2B- business to businessB2C- business to consumer אינטראקציה בין עסקיםאינטראקציה בין עסק/ מותג לבין צרכנים.
RSS- reach site summary פורמט המאפשר לשדר תוכן/ עדכונים מתוך מאגר (למייל למשל).
סגמנטציה (סגמנט=מגזר) שלב א’ היה חשיפה לכל האנשים.שלב ב’ היה חשיפה למגזרים.

שלב ג’ הוא חשיפה למיקרו קלסטרס- אשכולות של אנשים עם מאפיינים דומים. ככל שהאשכול יהיה מדויק יותר, ה-CTR יהיה גבוה יותר, הביצועים יהיו טובים יותר.

מונחים מתחום ה- social:
AR- action response אחוז המשתמשים שהשלימו פעולה- למשל לייק/חשיפה למודעה.
Ads and stories סיפורים ממומנים בניוז פיד
 Fan page פרופיל עסק שמשתמש בפייסבוק כדי לשווק את עצמו ולהגיע לכמה שיותר משתמשים.
Fan משתמש שעשה “לייק”.
News feed דף הכניסה של כל משתמש פייסבוק.
Offers סיפור/ הצעה שמאפשרים לצרכנים לרכוש את המוצר/ לשתף בצורה קלה.
Conversion אנשים > מבקרים > חברים/ משתמשים > לקוחות
People talking about that מערכת נתונים חינמית של פייסבוק המדווחת על כמות האנשים ששיתפו ותקשרו סביב דף העסק במהלך השבוע האחרון.
Pinning אמצעי של מותגים להבליט תוכן חשוב בדף הפייסבוק שלהם.
Social plugins אפשרות של עסקים להשתמש בכלים של פייסבוק גם בלי להיכנס לפייסבוק.
Stories כל תוכן שנוצר ע”י המשתמש/ מיובא מבחוץ.
Timeline תיאור כרונולוגי על ציר זמן של פעילויות המשתמש.
Milestones סיפורים המציינים אירועים חשובים כמו הקמת חנות חדשה/ השקת מוצר חדש.
Tabs (views) מאפשרים תנועה/מעבר למיקום אחר בדף הפייסבוק.
ענן מקום שיושב בו תוכן.
Personal evolution כל אחד יכול לפתוח עסק דיגיטלי (חנות באינטרנט) וכך להתפתח אישית בתחום היזמות.
BTL- below the line קד”מ שאינו פרסום (טעימות, חלוקת פליירים…)
ROI- return of investment החזר של ההשקעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *